בָּרְבַּרָה טוּכְמָן וְעַכְבְּרֵי הַבִּיבִים


משה ניסים

יום ראשון, 23 באוגוסט 2009

האלים מעריכים את המוות

מדוע אתה כותב.
אני כותב כי יום יבוא ולא אהיה עוד.
מדוע אתה כותב.
אני כותב מתוך רצוני להיות המשרת הנצחי
של המילה הפגומה, וזו הקולחת.

אני נוטה להתלהב יתר על המידה
כשנדרש אני לפרט
מדוע אני כותב.

אני כותב כי הדברים האחרים
הם הסיבה הבזויה לסקילת
האדם, שמיום היוולדו עוסק
ועוסק אך דבר לא נותר.

אני כותב מתוך הרצון השקט הזה
לכבוש את העולם בדרך ההפוכה מזו
של נפוליון ואלכסנדר מוקדון.

אני כותב, כי אנשים חכמים מתים.
והאלים, שמעריכים את המוות, מבקשים
קבלות לראייה, ידרשו לדעת חייכם
דרך המילה
הכתובה
שלעולם אינה דוברת שקר.
לעולם אינה בזויה.

אילו העולם היה כפי המתוכנן מראש,
שפני הסלע היו למשוררים,
ובני האדם
היו למשרתים.

*
מדוע הלכת יפתי כשזעקתי
לך מההרים הם
שנשבו בידי באויב.
על כך תשובה לי
אין.

אין תגובות: